קטגוריה: בלוג
בלוג

פרשת ויגש
מלכותו של יוסף מסתכלת על שורש המציאות, הנקודה הפנימית , הסתכלות על המציאות ושואלת מה עוד היא צריכה כדי להתקדם
מלכותו יהודה- לא כופה את מלכותו , מדבר רק כשהמציאות מבקשת, כשיש נכונות במציאות.

5 כללים כדי להימנע מנזק בריאותי כתוצאה מישיבה לא נכונה
לא תמיד מסתדר לנו להקפיד על הליכה מספקת – ובכלל, אנחנו מבלים חלק מהיום שלנו, בישיבה במקום סגור. איך דואגים לבריאות שלנו גם בסיטואציה הזו?

שְבועות קדוּמות
איננו יכולים בכל יום לקבל מחדש החלטות לגבי כל הדברים אותם אנחנו עוברים בחיינו. מסיבה זו אנו לומדים מניסיון. כלומר, אנו ‘מקבלים על עצמנו’ מעין כללי אצבע, שלאורם אנו הולכים. הם מסייעים לנו להתנהל בחיי היום יום, בכדי שיהיה לנו מצע שעל גביו אנו יכולים לקבל החלטות. הבעיה היא, שהחלטות אלו הינן חיוניות מחד והרבה פעמים מטעות מאידך. אז מה עושים?

האם יש בכלל שגרה מתמשכת?
שבירת שגרה נמצאת כבר באופן טבעי בגוף הביולוגי. מהם הכוחות השמורים באופן טבעי לשבירת שגרה ולמצבי חירום? האם מצב חירום מידי פעם הוא טוב? כיצד הטבע מתכונן למצבי חירום? מהם המשאבים הכי חשובים הדרושים לגוף בזמני החירום? על מצבי חירום – וכיצד הטבע מתמודד איתם

יש לכם שאלה בנושאים הנלמדים בטיפ היומי? נשמח לענות
יש לכם שאלה בתחום הבריאות ואורח חיים בריא ?כאן המקום לשאול. כך תוסיפו ידע לשאר ההולכים בדרך הבריאות הטבעית ותאפשרו לאנשים נוספים לקבל מידע וגישה לחיים בריאים

שבת חול המועד פסח
חיי היומיום מלאים בקשיים של הישרדות – במערכות יחסים משפחתיות, בפרנסה, בבריאות, בחינוך ילדים ואלו החוסרים שאנו מבקשים מריבונו של עולם למלא לנו. וזה חשוב. יכול להיות שהבקשות למלא את החוסרים ההישרדותיים מקשות עלינו לבקש את המעבר. לריבונו של עולם יש את היכולת לגאול את העולם ממש.

מה הקשר בין מצב הרוח והשמש?
משמעות אור השמש לבריאות. מה הקשר בין מחזור החיים אל אור השמש? על היכולת החיטוי של השמש. על הקשר בין מצב הרוח והשמש וגם בונוס: הצעה לתרגול עיניים אל מול השמש. סרטון זורח

טבע ראשון וטבע שני
בתהליך הכרה כנה ואמיתי, אנו חושפים באומץ, הן את הנטיות שלנו והן את הכוחות החדשים שיש בנו – ואנו מעזים להישיר אליהם מבט ולומר באומץ: למרות שפספסתי אתכם שנים רבות, אני מוכן להתמודד גם עם האמירה האישית שעד כה חייתי בחושך וגם עם הכוחות הנדרשים ממני כדי להרגיל את הנפש להפסיק להיצמד אל אותן אסטרטגיות מוכרות ולפתח אסטרטגיות רחבות טווח הרבה יותר, הכוללות את כל כוחות האישיות.
פרשת מטות מסעי
בשלושה דברים מצווה התורה להיות דבקים: בריבונו של עולם, בין בני זוג ובארץ ישראל. את עבודת האלילים מכנה התורה בשם “היצמדות”. מה ההבדל בין “להידבק” ובין “להיצמד”? ולמה ידיעת ההבדל כל כך חשוב לחיים בכלל ולזוגיות בפרט?

כמה ומתי מומלץ לישון?
אופי השינה משמעותי לבריאות. איך מתכוננים לשינה? מה הם מחזורי השינה? כמה ומתי מומלץ לישון? מלבד החלק הפיזי, מה אנו יכולים ללמוד מהצורך לישון? האם שינה היא בזבוז זמן? והאם התקדמות מתרחשת רק בזמן עשייה?

אומנות האפשר
הרצון האנושי הופך את האפשרות לאפשרית. כאשר הדבר אפשרי – האפשרות לדבר שיקרה, כבר נמצאת, קיימת. האפשרות היא הדרך, הגישה, עליה אנו צועדים. אנו סוללים את הדרך, אבל חייבים ללכת בה בכדי להגיע

מערכת העיכול
עלינו להתחשב בקצב העיכול גם לגבי סדרי האכילה. לאפשר למערכת להתנקות ובעצם גם לנוח, לפני שמתחילים ‘סיבוב’ חדש…מכיוון שלכל מאכל סגנון עיכולי שונה וזמן עיכול שונה, צריך לאכול בצורה כזו שתאפשר עיכול מיטבי של כל סוג מזון.

איך מתמודדים עם הרצון לסוכר על הבוקר ומה מומלץ לאכול לארוחת בוקר?
איך מתמודדים עם הרצון לסוכר על הבוקר ומה מומלץ לאכול לארוחת בוקר? איך נשרוד בלי קצת סוכר?? ומה ההמלצה שלנו??

מהי נשימה נכונה?
מהי נשימה נכונה? למה נשימה איכותית היא דווקא מהאף? למה נשימה לא נכונה גורמת לבעיות ולכאבי שיניים? למה וכיצד קצב הנשימה משפיע על מתח או רגיעה?

חמישה כללים לפתיחת יום בריא ומלא אנרגיה
הכל הולך אחר ההתחלה… אז איך פותחים נכון את היום? אני רוצה לתת לך כמה כללי אצבע שישנו לך לגמרי את פתיחת היום, מה שישפיע על המשך היום ויפתח מומנטום חיובי ליום למחרת, לשבוע, לחודש ולחיים…:

חוסר נוחות ואכילה
כאשר קר מידי, חם מידי, או שיש עייפות גדולה, חוסר כוחות ומוטיבציה, אנו מרגישים בחוסר נוחות. חוסר הנוחות לא מאפשר עיכול אנזימטי תקין, מכיוון שכעת הגוף מתמודד עם האתגר הגופני, או הנפשי.

פרשת חיי שרה
יש צורך לעקוד את מה שבתוכי ולאפשר תנועה עצמית למה שיוצא ממני. היכולת לעקוד היא הכרחית לחיבורים חדשים ולתנועה
עצמית. והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם

דפוסי מחשבה
להבהרת המושג “פרדוקס הגמישות של המוח” בקצרה, אפשר לנסות לנסח זאת כך: המוח מאומן ובנוי לשמור על השגרה ועל מצב מאוזן בגוף (הומאוסטאזיס) ומתריע כאשר מופיע שינוי. לעומת זאת, כאשר אין למידה, התפתחות ושינויים הרי שהמוח מתעייף ומשתעמם בגילאים המוקדמים ומגיל 30 ומעלה חייבת להמשיך להיות למידה של דברים חדשים על מנת שהמוח לא יתנוון.