אודות ציון גואטה

שמי ציון, בן 44, נשוי ליעל ואבא לשבעה.

מייסד גישת ‘מאפשרים’ להעצמת הבריאות. מנהל מרכז לימוד על פי עקרונות גישת ‘מאפשרים’ וקליניקה פרטית לליווי תהליכי עומק של צמיחה לבריאות.

אני טיפולוג. בשונה מ’תורת הטיפוסים – טיפולוגיה’, אני מתמקד בזיהוי הטיפוס האישי. כל אדם הוא טיפוס ייחודי לחלוטין ולכן כל תהליך צמיחה אישית מחייב היכרות עצמית והכרה עצמית, על מנת לפתח תודעת חרות. בנוסף, מכיוון שאדם לא אוהב להיות מוגבל פיזית ויש לו צורך עז להיות בן חורין במרחב הפיזי בו הוא חי – אנו משתמשים גם בצורך הזה. בבריאות הגוף כמפתחת תודעת חרות.

הגעתי מתחום החינוך וכמי שעבד עם נוער בכלל ונוער בסיכון בפרט, אני יודע שכאשר רוצים להגיע לבריאות כוללת ולא רק נקודתית, חייבים להתחשב בכל כוחות הנפש – ברגש, בתפיסות העולם וברצון האישי ולא להיות ממוקדים רק בעשייה הנדרשת כדי להגיע לתוצאות.

ישנם תהליכים המגבירים בשלות תודעתית ומפתחים את תודעת החרות של האדם. כמובן, שכל כניסה למֵמד חדש, מלוּוה בזעזועים של המבנים הקיימים, שהושגו בעמל רב.

מאידך, ככל שתודעת החרות הפיזית של האדם מתרחבת – שהוא מעֵז ללכת יותר קדימה, אל עבר מקומות חדשים, אליהם פחד להגיע, הוא מפתח כלים מסוג חדש לחלוטין. כלים אלה, משנים בהתאם את הכלכלה שלו, את החברה שבה הוא חי, את האהבות שלו ואפילו את המלחמות שלו.

כל אדם שאינו מתפתח, אינו חי. אנו רוצים לגדול.
כאשר אנו יודעים להגדיר את מה שעובר עלינו באותו רגע של שינוי, את תחושת הערעור הפנימי המתלווה לתהליך הזה של כניסה לעולמות חדשים, הרי שאנו מנרמלים אותה, יודעים שהיא בת חלוף ובעיקר יודעים שהיא נגרמת מהבחירה שלנו ומובילה אל עתיד טוב יותר.

את המסע הזה אנו עוברים יחד.

זוהי תוכנית היוצרת בחירה מחודשת במי שאני באמת ומתאימה לאנשים חושבים: שרוצים לאהוב את עצמם, שמוכנים להשקיע כדי להיות בריאים ומסכימים להתמודד עם תפיסות עולם תקועות. זוהי תפיסה שלימה, שאם רוצים לדעת אותה באמת – חייבים לדעת אותה מבפנים, לעבור אותה ולחיות אותה.

כבר אלפי שעות, במשך שנים רבות, אני מלווה מאות אנשים על פי עקרונות הבריאות וגם מלמד אחרים, על מנת להכין אותם להיות מלווים – ‘מאפשרים’ בעצמם.

לאחר שסבלתי כל ילדותי מסינוסיטיס, התחלתי בגיל 19 לחקור, ללמוד ולחיות על פי עקרונות הבריאות הטבעית (הסיפור האישי שלי במלואו נמצא כאן). מאז, במקביל ללימודים המקצועיים ולליווי המטופלים, אני אוהב ללמוד, לחקור ומשתדל להתקדם כל הזמן באורח החיים האישי על פי עקרונות אלו.
מתוך העמקה זו גיליתי שני פערים עליהם אני מרחיב במאמר התפתחות גישת מאפשרים ומתוכם צמחה גישת מאפשרים.

מבחינתי, בגישת “מאפשרים” (הנגזרת מהמילה facilitators באנגלית), יש שילוב ייחודי בין הידע המקצועי של הבריאות הטבעית, שאני מקפיד שיתפתח כל הזמן, לבין התהליך האישי שמתייחס למבנה נפשו וכוחותיו של כל מטופל. המפגש בין מערכת היחסים של האדם עם העולם ועם ה’עצמי’ מאפשר התפתחות ואיזון והוא מיסודות גישת מאפשרים. אני מוצא, שבעבורי, מפגש שכזה, בקליניקה או עם כל אדם אחר, מספק מאוד.

אנו נתקלים במהלך החיים באנשים סביבנו שיודעים: יודעים מה נכון לנו, מהי הדרך המדויקת שרק דרכה נהיה בריאים, יודעים מה צריך לעשות, איך נכון לחשוב או להרגיש ואפילו יודעים להסביר לנו ברהיטות למה אנחנו מרגישים כך או אחרת. יודעים מהי הדרך הנכונה בשבילנו להצלחה, יודעים מה נכון עבורנו על מנת שההכנסה שלנו תהיה גבוהה יותר, יודעים מהי הדרך הבטוחה עבורנו לזוגיות טובה. איפה אנחנו בתוך ים הידע הזה שסובב סביבנו? מישהו שואל אותנו משהו? מקשיב לנו לגבי עצמנו? מחשיב את הרצונות הכמוסים שלנו בתוך כל הכללים?

בקליניקה אני מאפשר לאדם שמולי ביטחון להיות מה שהוא ולצמוח.

לתפיסתי, תפקידי כמאפשר הוא ליצור מרחב חדש אוהב ומכיל, שמאפשר לעשות בירור פנימי נוקב ולהסכים לגלות ביחד, המטופל ואני, עולם שלם, מלא בטוב ובמסוגלות לשינוי, תוך כדי נתינת מקום וכבוד לניסיון החיים, לגוף, לרגשות ולתפיסות העולם של האדם הנמצא מולי. כמלווה אנשים כבר שנים רבות, אני יודע, שרוב הידע נמצא באדם מולי וכשהוא נפגש עם הידע והניסיון שלי בתוך מרחב מוגן ובטוח – נוצרים גילויים חדשים ומרגשים. יחד עם גילויים אלה, נוצרות גם אפשרויות, להצליח למצוא את העוז הנדרש לשחרר את ההרגלים שפוגעים באדם ולהגיע לריפוי אמיתי. ריפוי שבא מבפנים, בעזרת ה’, עם רצון פנימי והסכמה של הנפש. זהו גילוי של עולם חדש. לידה מחדש של אני בוגר ובוחר. דרך שהיא תמיד מקום חדש שנושאים בו תפילה להצלחה, אבל גם טיול כייפי שנעים להיות בו…

כל זה עוד לפני התוצאות המדהימות שמקבלים בזכות העובדה שעברנו את הדרך…

מטרת המפגשים בקליניקה היא ללמוד לחיות עם המרחב החדש. הלא ידוע. לייצר בתוכי מקום מכיל אוהב ומקבל, שיכול להיות עוגן בטוח גם בזמנים והמקומות של החשיכה. ולהרגיש טוב .

בנוסף להיותי מטפל אני מעביר הרצאות, סדנאות ושיעורים וקבוצות ליווי בתחום הבריאות הטבעית התהליכית.

בימים אלו ממש, נפתחת ההרשמה לקורס השנתי ללימוד עקרונות העצמת הבריאות על פי גישת “מאפשרים”, תוך העמקה ביסודות הבריאות הטבעית התהליכית ובשילוב לימוד עקרונות התנועה הטבעית.

מתחילים לחיות בריא

צרו קשר עם

קליניקת “מאפשרים – גישה לחיים בריאים” להעצמת הבריאות, שיקום וחיזוק מערכות הגוף השונות וטיפול במחלות כרוניות, הכוללת התייחסות לגוף ונפש דרך תזונה, תנועה ואורח חיים בריא.

להתחלת תהליך מקצועי ואישי, ולאיכות חיים מיטיבה ובריאה, פנו אלינו עוד היום לקליניקה ונחזור אליכם בהקדם. 

כאן בשבילכם, ציון ויעל