התפתחות אישית

אני אהיה מוכנה. אני לא בטוחה לקראת מה בדיוק, אבל אולי זו המשמעות האמיתית של להיות מוכנה (החיים חלקי 7)

תחומי הטיפול

גילוי עצמי עמוק יותר

הצבת יעדים כנה, ביחס לאופי האישי שלי

לימוד מחדש של דפוסי התנהלות חבויים

רכישת כלי התפתחות אישיים,להשגת מטרותי

דרך הטיפול

שלב ראשון, היכרות מחודשת:

צמיחה אישית, היא תהליך של היכרות מחדש.
כפי שאפשר להעמיק במאמר ‘דפוסי מחשבה’ ומאמר ‘גילוי וכיסוי’ ומאמרים נוספים – הרי כל הגדרה שאני מגדיר/ה את עצמי, היא מחויבת המציאות, אבל היא תמיד טעות.
תפקידה לאפשר לי להתנהל כפי שאני כיום, אבל לעולם היא לא מכילה את מי שאני עתיד/ה להיות.

במהלך הטיפול בקליניקה, אנו מאפשרים לאדם להיחשף אל אותם הגדרות עצמי, שהוא מכיל על עצמו כהגדרות מוחלטות, בזמן שלאמיתו של דבר, הן רק ההגדרות העכשוויות, שצמחו כפי התנאים שהאדם חי בהם עד כה.
יחד, אנו לומדים את התנאים האישיים לשגשוג ומגלים במשותף, את הציר עליו אפשר להשאיר את החלק הנכון בצורה בה הגדרתי את עצמי עד עתה, אבל, להמשיך ולהתפתח – ולהשיל מעלי את החלק שהיה נכון לשעתו – ועכשיו הזמן לחלקים חדשים באישיותי להופיע.

במובן הזה, ‘דמות הבוגר’, על פי גישת מאפשרים, היא האדם המתפתח. לומד ומתחדש.
מצד אחד עם יסוד ברור ומוצק; ומאידך, סביב לאותה ליבה חזקה, יש טווח גדול של גמישות, שמסוגל בכל פעם להרחיב את אזור הנוחות והמסוגלויות האישיות, הן בגוף, הן בנפש והן בתפיסת העצמי והפעלת הרצון החֵרותי.

שלב שני, הגדרת מטרות ויישומן:

בתהליך הטיפול ראשית נגדיר את קידום המטרות האישיות בכל תחום, מתוך הבנה של הכוחות האישיים המניעים אותי וגילוי מרחב הבחירה האישית.
חלק מתהליך ההתפתחות האישית, הוא גילוי מערכות היחסים, בין כל כוחות נפשי ומלאכת ההרכבה והאיזון בין כוחות אלו.
מתוך הכרה של מי שאני וביטוי של מי שאני – כך יש אפשרות להיות כנה ולצאת לקראת תהליך מצמיח, מתוך מי שאני באמת.
אני אוהב לקרוא לזה: “לקפוץ ראש מהאגו אל המציאות”.
גילוי הכוחות האישיים נעשה על ידי כלים רבים, הן מתחום האימון (קואוצ’ינג) הדמיון המודרך, מתורת הגשטאלט, הגישה המוטיבציונית, תרגילי התבוננות רבים ומספר שיטות מתחום הטיפולוגיה (איפיון טיפוסים שונים) כמו האניאגראם וחמשת היסודות הסיניים.

במקרים רבים, אנו משלימים את כלי הטיפול על ידי הנחיות מתחום אורח החיים הבריא, כגון: טכניקות נשימה, התאמת תזונה מסייעת לאיזון הרגשי, תשומת לב רבה לסדר היום והשפעתו על בריאות הגוף והנפש, פעילות גופנית, חשיפה לאור שמש ועוד. ברוב המכריע של המקרים, עובדים יחד על איזון רגשות ועל היכולת להיחשף למגוון חדש ורחב של תחושות פנימיות. חלק זה משלים את תהליך ההכרות הכנה של האדם עם עצמו ולכן הוא משמעותי עבור רבים. עוד עליו אפשר לקרוא כאן, אודות הקליניקה

מתחילים לחיות בריא

צרו קשר עם

קליניקת “מאפשרים – גישה לחיים בריאים” להעצמת הבריאות, שיקום וחיזוק מערכות הגוף השונות וטיפול במחלות כרוניות, הכוללת התייחסות לגוף ונפש דרך תזונה, תנועה ואורח חיים בריא.

להתחלת תהליך מקצועי ואישי, ולאיכות חיים מיטיבה ובריאה, פנו אלינו עוד היום לקליניקה ונחזור אליכם בהקדם. 

כאן בשבילכם, ציון ויעל