השתלמות למטפלים

מטפלים במקצועות הבריאות מוצאים עצמם לעיתים בתחושת בדידות בקבלת ההחלטות המקצועיות. מעבר לכך שהצורך בהרחבת הידע , וההתחדשות בתחום הבריאות הוא חיוני מאוד להתפתחות המקצועית הטיפולית.

מטרת הקבוצה:

1

לימוד מעמיק של מקרים מתוך הטיפול בקליניקה, בדרך הבריאות הטבעית, תוך ניתוח תהליכי מונחה ובשיח לומד עם חברי הקבוצה. אין מטרת קבוצה זו לפתור בעיות מידיות בקליניקה, אלא לימוד מעמיק המכוון להרחבת ידע (להלן סעיף הבא).

2

שימור והתפתחות לכל אחד מהמשתתפים: שימור המוטיבציה הטיפולית; התפתחות למקום של התחדשות ופתיחות מחשבתית; הרחבת הידע הביולוגי והמרחב הנפשי של האדם.

מבנה השיח בקבוצה:

התהליך הלימודי מתחלק ל2 חלקים – העלאת מקרה, ודיון מוגדר ומונחה לטיפול במקרה:
החלק הראשון, מתקיים פעם בשבוע, בקבוצת וואטסאפ מיוחדת, הפתוחה לחברים בלבד.
החלק השני הינו,  מפגש סופרויז’ן דיגיטלי בזום, אחת לחודש, של כשעתיים וחצי. במפגש זה נדון בארבעת המקרים שהועלו באותו החודש.

תהליך הלמידה, חלק ראשון

שלב א'- העלאת מקרה

1. ייקבע תאריך לכל חבר/ה בקבוצה המעוניינ/ת להעלות מקרה (הערה: אין התחייבות שכל מקרה יענה, אלא לפי קצב העבודה בקבוצה, שהוא מקרה אחד בשבוע).
2. על מנת לעלות מקרה לדיון בקבוצה יש צורך למלא טופס המיועד לכך ולהגיש אותו לאחראי/ת על הגשת מקרים בקבוצה. (הערה: רק טפסים שימולאו באופן מלא יוכלו להיות חלק מהמקרים עליהם דנים בקבוצה).

שלב ב'- לימוד אישי של כל חבר/ה בקבוצה

3. לאחר שעלה המקרה לדיון בקבוצה , על כל חבר קבוצה לעבור על הנחיה לתגובה לפני שהוא תורם את תגובתו לדיון.

הנחיה לתגובה

1. קריאה של המקרה פעמיים.
2. רשימת 10-15 שאלות שעולות מתוך הקריאה (מה חסר לי?, מה אני צריכ/ה לדעת עוד כדי להשלים את התמונה על המקרה?)

שלב ג' תהליך למידה קבוצתי

3. כל חבר/ה בקבוצה בוחר/ת שאלה אחת אותה הוא מעלה לשיח. זמן תגובה למקרה הוא לא פחות מחצי יום, כ6 שעות מעת פרסום המקרה.
4. חבר הקבוצה שהעלה את המקרה, עונה על השאלות להרחבת הידע והפרטים על המקרה.

שלב ד'- סיעור מוחות

– חברי הקבוצה יציעו כיוונים למחשבה, לטיפול, לבירור

תהליך הלמידה, חלק שני

מפגש דיגיטלי ואיסוף

זהו הזמן שבו קוטפים את הפירות!

 

שלב א'- העלאת מקרה

כל מי שהעלה מקרה בחודש הזה, מעלה אותו שוב, תוך תיאור כל התהליך שקרה מאז שהמקרה עלה בקבוצה:
1. כיצד הייתה ההסתכלות על המקרה בשלב הראשוני?
2. אילו מהשאלות, שהתקבלו מהקבוצה שינו את המבט, או סייעו בדרך אחרת?
3. מה תמונת המבט הנוכחית ביחס אל אותו המקרה?

שלב ב' תהליך למידה קבוצתי

לאחר הצגת המקרה ותהליך הלמידה, נדון באופן קבוצתי במקרים ונחפש דרכים להעמקה בו, הן בחיפוש הגישה האפקטיבית ביותר למקרה הזה והן בדרכים הטבעיות העומדות לרשותנו.

שלב ג'- סיכום הלימוד אישי של כל חבר/ה בקבוצה

לאחר הצגת המקרה ותהליך הלמידה, נמלא משוב קצר לעצמנו, מה למדנו בתהליך הזה.
החל מהיחס אל המקרה ועד פרטים ביולוגיים, מדעיים, או פתרונות טבעיים.

שלב ד'- איסוף

על ידי המנחה – ציון:
שיתוף מה כתבתנו במשוב ומהם הדברים העיקריים אותם למדנו.

שלב ה'- סיכום

סיכום המקרה, כולל כיוונים להמשך, על ידי המנחה – ציון

עלות

עלות ההשתתפות בקבוצה היא 120 ₪ לחודש.
ישנה אפשרות לתקופת ניסיון של חודש, לאחר חודש ייגבה תשלום ל11 חודשים נוספים

חשוב מאוד! על מנת ליצור התחייבות ורצינות וכדי לאפשר מרחב לימודי מקצועי, שמתרחשים בו תהליכים חשובים ומשמעותיים, יש להתייחס ברצינות ליכולת למעורבות בשיח ובתהליך הלמידה, ובנוכחות קבועה במהלך השנה.

תנאי הצטרפות

מטפלים עם מטופלים על בסיס קבוע
התחייבות לשותפות מלאה בשיח הקבוצתי

הירשמו עכשיו

רוצים לשמוע עוד?

עוד רגע תוכלו לקבל את כל המידע לגבי קורס הדגל שלנו להעצמת הבריאות והכשרת מטפלים בגישת מאפשרים.

הכניסו פרטים והמידע ישלח אליכם מיד

אימון ממוקד ואפקטיבי לחיזוק שרירי הליבה והאגן מעניין אותך?

רוצה לחזק את שרירי הליבה ורצפת האגן שלך?  תרגישי בנוח לפנות אלי. אני בתחום המון שנים ורוצה לעזור לנשים להתמיד ולחזק את שרירי הליבה ורצפת האגן באופן יומיומי. 

תמונה יעל פופ אפ