הרצאה לנערות – דימוי עצמי ובריאות

תקציר ההרצאה

פעמים רבות, במהלך ימי הבגרות נערות נוטות לבנות את הדימוי העצמי שלהן על פי פרמטרים חיצוניים ושיפוטיות של רושם חיצוני ופחות על פי האישיות העצמית שלהן ועל פי המאמץ המושקע בהתפתחות.
כמובן שיש קשר בין השניים: כאשר אנו מאמצים את כוחותינו הפנימיים ויוצאים לאימון ריצה בבוקר – אנו משיגים תוצאות בריאותיות טובות יותר ודימוי גוף גבוה יותר. כאשר אנו מתעקשים לאכול בריא למרות הפיתויים ובפרט אל מול נורמות חברתיות אחרות – הרי שאנו משפרים את בריאות גופינו וגם את היופי החיצוני, הפשוט, הנראה.

ישנם שלושה מושגים המגדירים את אחת הגישות הבסיסיות שלנו לחיים:

HAVE – תוצאות / מה שיש לי.
DO – העשייה שלי.
BE – מי שאני.

בהרצאה נלמד דרך המושגים הללו את האפשרות להיות מי שאנחנו באמת. 

 

כדי לבנות דימוי עצמי גבוה, צריך קודם להתמקד בתכונות הפנימיות ומשם המראה ייראה יפה יותר בעיניים הפנימיות של הנערה וכך תהיה השפעה גם על הנראות החיצונית.

על המניעים לנראות כזו או אחרת תהיה כמובן השפעה על הבריאות הגופנית והנפשית. כך יכולות להימנע תפיסות עולם שליליות עצמיות, הפרעות אכילה ודפוסי התנהגות שאינן מאפשרים הרגלים נכונים לבריאות.

בהרצאה זו נדבר על הקשר בין הבריאות לבין הדימוי העצמי, נכיר את המושג אהבה העצמית ומודעות, נלמד את התנאים לתפיסת עולם חיובית המשפיעים על התנאים הבריאותיים במהלך היומיום, נכיר את עולם הבריאות הטבעית, נדבר על חשיבות האיזון הרגשי ועל יצירת תנאים נכונים לדימוי עצמי ולהתנהלות בריאה בחיי היומיום.

קהל היעד

לנערות בכיתות ט’- יב’ תיכונים, אולפנות, פנימיות, במרכזיים קהילתיים ונוער.

משך ההרצאה- שעתיים

הרצאה חווייתית, מקצועית, בגובה העיניים

נושאים שונים הנלמדים בהרצאה

רושם חיצוני מול רושם פנימי

חשיבות האהבה העצמית

מודעות

אורח חיים בריא במכלול השלם

פעילות גופנית

משקל וקלוריות

חשיבות מערכות יחסים חיוביות

שינוי תפיסות עולם

כלים לאיזון רגשי

תפריט יומי

"מה שהיה יפה ומיוחד שהשיחה לא סבבה רק סביב תזונה נכונה ובריאה אלא דיבור על מכלול שלם של חיים. החל ברגשות וניהולם, מערכות יחסים חברתיות, בריאות נפש שמתקיימת בתוך גוף בריא, כאשר הפעילות הגופנית והתזונה הנכונה הם חלק מהמכלול השלם. הבנות, בגילאי ט' - יב' היו קשובות קשב רב, שאלו שאלות והתעניינו מאד. שילבת בשיחה טיפים מעשיים שמחוברים למציאות של הקהל. מומלץ בחום!!"

אימון ממוקד ואפקטיבי לחיזוק שרירי הליבה והאגן מעניין אותך?

רוצה לחזק את שרירי הליבה ורצפת האגן שלך?  תרגישי בנוח לפנות אלי. אני בתחום המון שנים ורוצה לעזור לנשים להתמיד ולחזק את שרירי הליבה ורצפת האגן באופן יומיומי. 

תמונה יעל פופ אפ