קטגוריה: בלוג

בלוג

פרשת שבוע
ציון גואטה

פרשת וארא

למשה רבנו אין צורך בעשרת המכות כדי לזכות לגאולה, לעומת עם ישראל שמשועבדים מחשבתית לכך שאין דרך לצאת ממצרים .
השעבוד הוא בעיקר במחשבה, וכשנמצאים בתוך מערכת כל כך גדולה בלי חיבור אל הנקודה הפנימית היציאה מהשעבוד קשה יותר.

שאלות ותשובות
ציון גואטה

חלבונים

מה ההבדל בין חלבון מן החי לחלבון מן הצומח? מדוע ביצים נחשבות אלרגניות? מה טוב בחלבון מהצומח – הרי ישנם חומרים טבעיים המעכבים את ספיגתו?

מהכלל אל הפרט
מאפשרים
ציון גואטה

הִתפרטות מתוך הכלל האחד

כל האדם כבר כלול בזיגוטה, התא הראשון. אך תא אחד לא מספיק, התא צריך להשתכפל ובנוסף, כל תא חייב להתמיין ולקבל תפקיד ייחודי. לאחר כל זאת, כל רקמה וכל אבר חייבים לעבוד בהרמוניה עם כל שאר התאים, השונים מהם. זה ורק זה – הוא אדם וכך הוא העולם.

שאלות ותשובות
ציון גואטה

מה מפריע לנו בלחם?

מה בעצם מפריע לנו בלחם? הקמח הלבן? השמרים? מה עם קמח מלא? מדברים על זה כאילו זה מובן מאליו, אבל לפעמים חסר הבסיס. במאמר זה ננסה להרחיב את המבט להבנת סוגיה זו. מה משמעות תהליך ההתפחה? מה ההבדל בין לחם תעשייתי ללחם בייתי? מהו עמילופקטין? ועוד

מאפשרים
ציון גואטה

אחדות ואחידות

האישיות של האדם – היא אחת, אף על פי שיש בה הרבה כוחות שהיא נחלקת אליהן. כל כוח הוא אמת ונכון, אך הוא חלקי וחייב להשתבץ במקומו הראוי. על כל המהלך הזה שולטת האישיות של האדם. האדם איננו שכל ואיננו רגש. איננו גוף ואף איננו נשמה. כל אלה הם חלקים בתוכו. האדם כולל את כולם.

שאלות ותשובות
ציון גואטה

האם בריא לאכול בצל חי?

כמו בכל ירק, גם בבצל ישנם חומרים מצוינים לבריאות האדם, כמו נוגד החמצון החזק קוורציטין ועוד. עם זאת, בבצל יש שמן אתרי חריף. זהו השמן הגורם לנו לדמעות כאשר אנו חותכים אותו בְּעיניים או אף חשופים. מה אפשר ללמוד מהבצל לגבי סגנון התמודדות של הגוף בחשיפה לחומר מגרה? ותכל’ס – מה לעשות?

פרשת וירא

פרשה זו מלמדת אותנו את האומנות ללכת ממה שצריך ללכת ולהישאר עם מה שצריך להישאר. הגענו מהורים מסוימים וזו נקודת פתיחה, אך לעולם לא נקודת סיום. גם הילדים נולדים עם תכונות אישיות ועקדת התלות, היא זו המאפשרת לנו כהורים לראות את התנועה העצמית שלהם ולא לנכס אותם אלינו.

פרשת שבוע
ציון גואטה

לקראת בחירות

אחדות היא לא אחידות. הפרט לא יכול לראות את הצד השני, את הזווית האחרת. יש לו וודאות מוחלטת במה שהוא רואה, במציאות שהוא חווה. הפרט רואה פרט מתוך כל הכלל. אדם שרוצה להתאחד חייב להבין את המבנה שהאחדות מתפרטת. ואז גם רוצה לנסות לראות את שאר הפרטים, את המציאות שהוא אינו חווה.  כדי לצאת מהפרטיות, צריך להתאחד עם השני. 

וידאו בלוג
ציון גואטה

אם אי אפשר בלי קפה, מה עושים?

כמה מים צריך לשתות? האם נוזלים באוכל נחשבים גם שתיה? מה עדיף מיצי ירקות או מיצי פירות? אלו מיצי ירקות כדאי לשתות ואלו חליטות תה טובים לנו? ואם אי אפשר בלי קפה, מה עושים?

מאפשרים
ציון גואטה

מהי בריאות טבעית תהליכית?

הבריאות הטבעית כוללת בתוכה עקרונות ברורים ליישום אורח חיים בריא בכל מערכות הגוף. לעיתים ההתמדה  באורח החיים הבריא לפי העקרונות מאתגרת ומעוררת מפגש עם התמודדויות פנימיות הנוגעות בנקודות מהותיות בתוכנו. בבריאות הטבעית התהליכית יש התייחסות מעמיקה לאותם מפגשים בתוכנו, מתוך הקשבה, הכלה, ונתינת מקום אמיתי למה שמתעורר כאן ועכשיו ועם זאת נתינת כלים ע”י הכרה בדפוסי מחשבה, תפיסות עולם, והתבוננות כנה במערכת היחסים עם ה’עצמי’ ועם העולם ,להגשמת המטרה והתמדה באורח החיים הבריא ובאפשרות ליישום השינוי והריפוי. 

פרשת מטות מסעי

בשלושה דברים מצווה התורה להיות דבקים: בריבונו של עולם, בין בני זוג ובארץ ישראל. את עבודת האלילים מכנה התורה בשם “היצמדות”. מה ההבדל בין “להידבק” ובין “להיצמד”? ולמה ידיעת ההבדל כל כך חשוב לחיים בכלל ולזוגיות בפרט?

פרשת שבוע
ציון גואטה

פרשת לך לך

לעיתים אנו מתנהגים כשחקני ספסל המסתכלים על המציאות בחוץ ומרחיבים את הפער בין התמונה אל המציאות .לך לך – צריך להתחיל ללכת, לא לפחד להסתכל על המצב ולשלוח קו אל העתיד , אל המעבר,אל הארץ אשר אראך – אל המטרה

מאפשרים
ציון גואטה

דואליות

בגישת מאפשרים, הדואליות אינה מהווה פער, אלא היא ביטוי של שני קצוות על פני ציר אחד. מעין שני קטבים, המייצרים מתח של הולכה ומאפשרים לייצר חשמל. בעצם דואליות מייצגת תנועה, תנועת חיים. על פי גישה זו אנו נאמר, שבטבעו, האדם כולל בתוכו את שני קטבים ולאמיתו של דבר ציר התנועה ביניהם זורם בצורה נינוחה וטבעית.

פרשת שבוע
ציון גואטה

פרשת וישלח

לאחר שקונה את ידי עשיו, ועובר את הדרך לגילוי כוחות הנפש הפחות טבעיים כדי לשנות את המציאות לטוב יכול יעקב אבינו למצוא את מקומו מחדש ואז בא לידי ביטוי שינוי השם- הגדרה עצמית מחודשת הכוללת בתוכה גם את הנטייה הטבעית.