קטגוריה: בלוג

בלוג

פרשת שבוע
ציון גואטה

פרשת לך לך

לעיתים אנו מתנהגים כשחקני ספסל המסתכלים על המציאות בחוץ ומרחיבים את הפער בין התמונה אל המציאות .לך לך – צריך להתחיל ללכת, לא לפחד להסתכל על המצב ולשלוח קו אל העתיד , אל המעבר,אל הארץ אשר אראך – אל המטרה

תזונה
ציון גואטה

עיכול אנזימ֫טי לעומת תסיסה חיידקית

אנו רגילים לייחס חשיבות גדולה מאוד לשאלה ‘מה אנחנו אוכלים’. בנושא זה נכתבו פורומים שלמים ומחקרים עד אין קץ. האמת היא שלשאלה איך אנחנו אוכלים, ישנה חשיבות גדולה ומשמעותית, פעמים רבות יותר מאשר מה אנחנו אוכלים. במאמר זה ננסה לגעת בכללים הנובעים מעובדה ביולוגית פשוטה, ללא יחסי ציבור ראויים.

וידאו בלוג
ציון גואטה

האם יש בכלל שגרה מתמשכת?

שבירת שגרה נמצאת כבר באופן טבעי בגוף הביולוגי. מהם הכוחות השמורים באופן טבעי לשבירת שגרה ולמצבי חירום? האם מצב חירום מידי פעם הוא טוב? כיצד הטבע מתכונן למצבי חירום? מהם המשאבים הכי חשובים הדרושים לגוף בזמני החירום? על מצבי חירום – וכיצד הטבע מתמודד איתם

שאלות ותשובות
ציון גואטה

רוצה לעלות במשקל עם תפריט בריא

כאשר מקפידים על כללי הבריאות הטבעית מתחילים לרדת במשקל. כיצד ניתן למנוע את הירידה במשקל ומה ניתן לעשות בכדי להעלות משקל – תוך שמירה על כללי הבריאות?

שאלות ותשובות
ציון גואטה

פחמימות – סוכרים ועמילנים

האם פרוקטוז צריך לעבור פירוק? מהו סירופ מייפל? למה סוכר לבן אינו בריא? ומהו תהליך עיכול העמילן? הרחבה על שאלות לגבי פחמימות – עמילנים וסוכרים

יוגה בתנועה
יעל גואטה

בריאות האישה

בשנים האחרונות, מתחדש הרעיון של רפואה מגדרית. רפואה מגדרית, מבינה שיש הבדלים משמעותיים בתפקוד מערכות הגוף בין נשים לגברים ויש לכך השפעה על מגוון המחלות ותסמיני המחלה

חיזוק ושיקום רצפת האגן
יוגה בתנועה
יעל גואטה

חיזוק ושיקום שרירי רצפת האגן

אחת מתוך 3 נשים תחווה בשלב כזה או אחר חולשה כלשהי בשרירי רצפת האגן. הסיבות לכך יכולות להיות רבות , אך הסיבה המהותית היא המודעות.גם אם נראה לך שאינך יכולה בעומס החיים לתת את דעתך על שרירי רצפת האגן, זכרי גם מעט זה טוב.  מדובר בגוף שלך, הבית שלך הפרטי. כדאי להשקיע אפילו מעט דקות ביום להיטיב את אורח החיים שלך לאורך זמן.  

שאלות ותשובות
ציון גואטה

בדיקות דם ואבחון סוכרת

האם בבדיקת דם רגילה, ניתן לבדוק את רמת הסוכר, בצורה וודאית, על מנת לאבחן מצב של טרום סוכרת? האם יש בדיקות אמינות יותר? מה החשיבות של בדיקת דם לרמת האינסולין בדם?

יוגה בתנועה
יעל גואטה

תנוחות שיווי משקל – לא מה שחשבת…

שיווי משקל מאפשר לנו למצוא את האיזון בכל רגע מחדש. גם אם איבדנו אותו תמיד נוכל להתחדש שוב ושוב. זהו הקסם של מציאת האיזון, שיווי המשקל בחיינו. אנו שומעות סביבנו וגם משתפות בעצמנו את התסכול מכך שאנו מאבדות את האיזון או שאין לנו שיווי משקל. אך האמת היא שאין דבר כזה. האיזון ושיווי המשקל נמצא בנו תמיד.

יוגה בתנועה
יעל גואטה

יוגה בתנועה

יוגה בתנועה זהו תרגול תנועה אינטגרטיבית. תנועה המשלבת בין היוגה, היוגה הנשית, שיטת פאולה ותנועה טבעית. כל אלו מתייחסים לכל מערכות הגוף ומאפשרים ריפוי. תנועה זו מאפשרת לשכלל את יכולת ההקשבה אל הגוף, חיזוק מערכת הנשימה, שימת לב אל דפוסי היציבה והתנועה, זרימת דם טובה אל כל אזורי הגוף, שיפור תפקוד מערכת העיכול, חיזוק ושיקום קרקעית האגן וריפוי במערכות הגוף השונות הזקוקים לכך. מעבר לכך, תנועת הגוף יוצרת הדהוד חיובי, מחזקת את ה’עצמי’, את  היכולת להתמודד עם אתגרים שונים, ומשפיעה על איכות החיים בכללותם. 

פרשת שבוע
ציון גואטה

פרשת בראשית

בפרשת בראשית מתרחש המעבר מאחדות לפירוד, ואז גם מתגלים שמות הקב”ה שמייצגים את מידת החסד ומידת הגבורה. מערכת היחסים בין האדם לריבונו של עולם מתחילה בחסד ואז מתרחש הפירוד ומידת הדין באה לידי ביטוי על מנת שיוכל להתהוות קשר.

יוגה בתנועה
יעל גואטה

מבנה האגן הנשי

האגן נקרא בלטינית pelvice  ופירוש המילה הוא מיכל, אגן ניקוז. האגן משמש לעמוד שידרה כעוגן, בסיס, ותמיכה המהווה בסיס לתנועה. הכרת מבנה האגן משמעותית להתנהלות נכונה לבריאות האישה.

תזונה
ציון גואטה

מה אוכלים בזמן מחלה?

הנטייה הטבעית היא להיות לא רעבים בשעת מחלה, ניכר ביותר אצל ילדים שלא אִיבדו אינסטינקט זה. בזמן של מחלה אקוטית, המזון מחליש את החולה ומחזק (מזין) את המחלה. התפיסה המוטעית לתת לחולה לאכול כדי שיתחזק היא זו שדווקא מחלישה את הגוף ומאריכה את זמן המחלה.

פרשת שבוע
ציון גואטה

פרשת יתרו

מריבונו של עולם אנו מקבלים הגבלות על עולם ההישרדות. דרכם האדם מבטא את מותר האדם מהבהמה , ואת החרות.
אנו חלק מעולם הביולוגיה אך ב613 נקודות אנו מגבילים את עולם הביולוגיה ומבטאים את חרותנו דווקא דרך המגבלות.

שאלות ותשובות
ציון גואטה

יש לכם שאלה? נשמח לענות

יש לכם שאלה בתחום הבריאות ואורח חיים בריא ?כאן המקום לשאול. כך תוסיפו ידע לשאר ההולכים בדרך הבריאות הטבעית ותאפשרו לאנשים נוספים לקבל מידע וגישה לחיים בריאים