הקשר בין יושבי גוש דן וירושלים
בפרשה זו יעקב מברך את בניו.
נתמקד בברכות לשבט בנימין ושבט דן.
התנועה המחברת
שבט בנימין
בנימין – נקרא בנימין הצדיק ומידתו היא מידת היסוד כמו יוסף.
מידת היסוד
הצד העליון- הצד המקבל מהספירות שלפניה
הצד התחתון- הצד המשפיע , ממשיך הלאה
תכונה של המקבל והמשפיע
בנימין הוא התנועה עצמה מיוסף אל יהודה
“בִּנְיָמִין זְאֵב יִטְרָף, בַּבֹּקֶר יֹאכַל עַד וְלָעֶרֶב יְחַלֵּק שָׁלָל;”
רש”י מסביר
ייטרף- חטפנות. זוהי תכונתו של הזאב , חוטף את האוכל ואוכל במקום אחר.
התנועה של בנימין- להיות במרכז הסיפור גם בהיעדרו
בית ישראל אחד
כשיוסף ויהודה מבינים שלא יכולים אחד בלי השני, זה בא לידי ביטוי דרך בנימין
שנותן את התנועה של החיבור .
שבט דן
גוש דן- שם ישבו פלשתים
שמשון- יכול להתרועע עם פלשתים , יושב על החוף, ויש לו תקשורת עם העולם
בדים, צבעים הם הכרחיים למשכן ולכן שבט דן מוכרח להיות חלק מהמשכן , כי יודע להתרועע עם
העולם.
דן גור אריה – חכמת הלב להיות בקשר עם העולם ולקחת מהעולם, המציאות ומשם להתקדם אל
מקום פנימי ומתפתח
החיבור בין שבט דן לשבט יהודה הוא החיבור של את המציאות אל הקודש, אל הנקודה הפנימית ,
דרך שבט בנימין.