ניקוי רעלים? אפשר גם בלי צומות ושיקויים מיוחדים

מהו ניקוי רעלים בכלל? נשמע כמו מונח מאגי ולא רלוונטי…

הרי אנו לא שואפים ציאניד – ואם באמת היינו שואפים, כנראה שדיאטת מיצים, חסה וגזר לא תעזור לנו…

אז מה זה באמת אומר? מהם אותם רעלים ומה הופך דיאטה ל’ניקוי רעלים’???

בואו נבין משהו חשוב: בגוף נוצרת כל הזמן פסולת משני מקורות עיקריים:

– או שהיא מתקבלת מבחוץ (חשיפה לאוויר מזוהם, מזון לא מתאים);
– או, נוצרת מתהליך חילוף החומרים של התא (מטבוליזם).

מצב של בריאות הוא, כשהאורגניזם מסוגל לפָנות פסולת, באותו הקצב בו היא נוצרת.

 ואילו “ניקוי” היא היכולת לפנות פסולת, בקצב מהיר יותר, מאשר היא נוצרת.

כלומר, כאשר המשוואה הזו נשמרת, לא מצטברת פסולת בגוף והגוף תמיד “נקי” ומוכן לקלוט את המזון הבא.

אבל, כאשר יש פסולת עודפת?

לדוגמה, כאשר אנו אוכלים סתם משִעמוּם ולא בגלל צורך אמיתי של הגוף.

במצב כזה, המזון מהארוחה הקודמת לא נוצל ולא התפנה – וכל מזון חדש שנכנס לגוף – נכנס על גבי פסולת קיימת שלא התפנתה, או שמצטבר בגוף כעודף משקל.

כך מצטברים בגוף סוגים שונים של עודפים, המקדמים מחלות – וזהו תמיד אותו תהליך:

  • בין אם אלו שומנים שמצטברים בגוף, כי הגוף לא היה זקוק לכל מה שאכלנו בארוחה הקודמת – ומפריעים לתנועה, או מכבידים על עבודת הלב.
  • ובין אם זו פסולת שנשארת במעיים ולא התרוקנה; וגורמת לסוגים שונים של דלקות במעיים, או עצירות ועוד.
  • או לדוגמה, חומצת שתן, אוריאה, או חומרים רעילים אחרים, שלא התפנו כראוי דרך הכליות ויוצרים גאוט, בעיות מפרקים, בעיות בעור ועוד.
  • או גזים רעילים שנשמנו (כמו חמצן חד חמצני O¹ שנושמים מעשן הסיגריה או האוטובוס), שפוגעים בהובלת החמצן לתאים וביכולת התפקוד של התאים. מה שגורר עייפות, אנמיה ובעיות רבות נוספות.

תמיד חייבים לשמור על איזון בין יצירת הפסולת לבין הפינוי שלה.

לכן, “ניקוי רעלים” אינו צירוף מילים מיסטית, אלא תהליכים ביולוגיים יום יומיים, הנשמרים על ידי מגוון התערבויות של הרגלים נכונים של אורח חיים בריא.

איך זה בא לידי ביטוי בתזונה?

  1. כששומרים על איזון, בין כמות המזון הנכנסת, לבין הצורך באנרגיה (כגון ללעוס טוב, או לאכול כמויות מעטות, או מזון עם צפיפות תזונתית גבוהה).
  2. כשיש איזון, בין סוג המזון הנכנס לבין היכולת של הגוף לפָנות אותו (ולדוגמה, לצרוך יותר מזון עם סיבים. קמח לבן, לדוגמה ‘נדבק’ יותר למעיים, הפינוי שלו קשה יותר ומייצר נטיה לעצירות וצואה קשה).
  3. כששומרים על כליות בריאות (כגון, על ידי הקפדה על מיעוט חלבונים מהחי).

איך איזון כזה בא לידי ביטוי בתנועה ופעילות גופנית? אפשר לראות כאן בערוץ הטלגרם שלנו (לא צריך אפליקציה – נפתח גם כקישור רגיל..)

טיפ זה הוא חלק מסדרת טיפים בכל נושאי הבריאות שאנחנו שולחים בקבוצות הוואסאפ שלנו – מוזמנים ומוזמנות להיצטרף! (קישור למטה). אם ברצונך להשלים את הטיפים שכבר נשלחו בעבר – אפשר לראות הכל ממש בקישור כאן של ערוץ הטלגרם שלנו.

רק טוב,
ציון ויעל – מאפשרים
____

נדמה לך, שהטיפ הזה יכול להועיל למישהו? אפשר לשלוח אותו בצירוף קישור להצטרפות לאחת הקבוצות שלנו: https://meafsherim.co.il/harshama/

יש לכם שאלה? נשמח לענות

יש לכם שאלה בתחום הבריאות ואורח חיים בריא ?אתם מוזמנים לשלוח לנו דרך הטופס הבא ונשמח לחזור אליכם עם תשובות

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

השאר תגובה

פוסטים אחרונים

מתלבטים? אני מבין אתכם.

תרגישו בנח לשאיר פרטים, נשוחח ונתלבט יחד
נראה איך אפשר לעזור.