איך מתמודדים עם הרצון לסוכר על הבוקר ומה מומלץ לאכול לארוחת בוקר?

איך נשרוד בלי קצת סוכר??…

קמנו, התמתחנו, שתינו משהו, אנחנו יודעים שזה לא הזמן לאכול, אבל מרגישים שאנחנו חייבים איזו אנרגיה זמינה.

קצת סוכר שיעזור לנו להניע את היום, יעלה לנו את המורל ויתן לנו אמביציה לטרוף את היום החדש.

ההמלצה שלי?

מיץ ירקות טבעי. פעם אחרת נגלה למה אני לא כל כך אוהב מיץ פירות.

אבל מבין מיצי הירקות אני הכי ממליץ על מיץ גזר – סלרי.
זה מיץ שנותן המון ערכים וגם אנרגיה מעולה להתניע את הבוקר.

מי שהטעם של הסלרי קשוח לו מידי, יכול להתחיל עם רוב של גזר ומעט סלרי.

בהדרגה, הלשון מתרגלת לטעם ואפשר להוסיף עוד סלרי למיץ, אפילו עד שזה חצי כוס מיץ סלרי, חצי כוס מיץ גזר.

אם המיץ עדיין לא מספיק מתוק, אפשר להוסיף חצי תפוח להמתקה.

עברו להם עוד שעתיים. הרבה פעמים עדיין לא הגיע זמן לארוחה כבדה…

ההמלצה שלי, לכל מי שיכול היא בבוקר לאכול פירות.

זו ההזדמנות לקבל את כל שפע הויטמינים, מינרלים ופיטוכימיקלים המצויים בהם.

הם מתוקים וטעימים, הם נראים טוב ומושכים אותנו – אנו נהנים מאכילתם, הם באים ישר מהטבע וכשאוכלים אותם נכון, הם ממש לא משמינים.

זהו נושא שלם ושווה ללמוד אותו כראוי, אך כרגע נציין, שני נתונים לגבי הפירות:

1. רוב הפירות הם עם אינדקס גליקמי נמוך עד בינוני, מה שאומר שהם מעלים סוכר בצורה מתונה ולכן רמות האינסולין בגוף לא צריכות לעלות בצורה קיצונית – מה שאומר שלא תהיה נפילת סוכר לאחר מיכן ותחושה של דחיפות לאכול שוב.

2. יש בהם שפע של סיבים, מה שגורם לנו ללעוס אותם טוב, ולכן מאט עוד יותר את קצב העלייה של הסוכר בדם.
בעתיד נדבר על עוד סיבות רבות, ליתרונות של אכילת פרי שלם.

ופה נכנסת טענה שאני שומע הרבה:

“פירות זה לא משביע”.

הסיבה שזה לא משביע היא, מפני שאנחנו רגילים להתייחס אליהם כנשנוש – ולכן אוכלים פרי אחד עד שניים ולא אוכלים עד שובע ממש.

פירות הם ארוחה לכל דבר וענין, וכדאי לשבת ליד שולחן וללעוס עד ששבעים ממש.
כששבעים אומרים תודה ?? וממשיכים עם משימות היום…

שתי סיבות מרכזיות, למה אנחנו רוצים לאכול פירות בבוקר:

א. פירות נותנים אנרגיה זמינה, בלי לקחת הרבה אנרגיה עיכולית וזה מתאים לבוקר.

ב. פירות לא דורשים הכנה וזה גם מתאים לבוקר שבו אנו בדרך כלל מספיקים פחות ממה שהיינו רוצים ולכן ‘חוטפים’ קפה ועוגה לדרך.

אם בכל זאת הפירות לא מספיקים לך?

אפשר להוסיף מעט שקדים. שומן מאט את העיכול ולכן תחושת השובע מתמשכת לזמן ארוך יותר. ראיתי שזה עזר מאוד להרבה מטופלות ומטופלים שלי.

ובטיפ הבא?

נדבר על מושג מוזר: “פגישות הליכה”…

רק טוב,

ציון גואטה – מאפשרים

יש לכם שאלה? נשמח לענות

יש לכם שאלה בתחום הבריאות ואורח חיים בריא ?אתם מוזמנים לשלוח לנו דרך הטופס הבא ונשמח לחזור אליכם עם תשובות

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

השאר תגובה

פוסטים אחרונים

מתלבטים? אני מבין אתכם.

תרגישו בנח לשאיר פרטים, נשוחח ונתלבט יחד
נראה איך אפשר לעזור.