לבקש יותר
הקשר שלנו לריבונו של העולם, הגאולה והחירות הכללית והפרטית של העולם יכולה להתפתח בזמנים אלו.
אנו פונים לריבונו של עולם בתפילה שייענה לעתירתנו- למשאלותינו.
חסר צורך מסוים ואנו מבקשים שצורך זה ייענה.
הבקשה למלא את החוסר היא לפי הגודל היחס שאנו מתייחסים אל מי שאנו מבקשים ממנו למלא את החוסר.
חיי היומיום מלאים בקשיים של הישרדות – במערכות יחסים משפחתיות, בפרנסה, בבריאות, בחינוך ילדים
ואלו החוסרים שאנו מבקשים מריבונו של עולם למלא לנו. וזה חשוב.
יכול להיות שהבקשות למלא את החוסרים ההישרדותיים מקשות עלינו לבקש את המעבר.
לריבונו של עולם יש את היכולת לגאול את העולם ממש.
להחזיר לעצמנו את הפניה לגודל של ריבונו של עולם ולא להקטין אל החיים ההישרדותיים שלנו.
שיר השירים – לא טרגדיה
התפיסה לגבי שיר השירים יכולה להיות טרגדיה יוונית.
מציאות שלעולם לא מתממשת.
הסתכלות כזו יכולה להשאיר טעם לא טוב ליחסים בין איש לאישה ובים עם ישראל לריבונו של עולם .
שיר השירים- לשחק
אפשר להסתכל על שיר השירים כמשחק.
כמו משחק מחבואים- הכלל במשחק מחבואים הוא שכולם מתחבאים . הם מתחבאים למחפש, נמצאים אך איני רואה אותם ולא הלכו לשתות קפה בבית.
גם בשיר השירים- רוצים את המרחק – לא את ההיצמדות אלה את הדבקות.
יכולת לסגל מרחק ועדיין להיות זוג.
וכשנפגשים יש משהו גדול שמתפתח ומתרחב ומעיק בגלל המרחק.