אודות יעל גואטה

שמי יעל , נשואה לציון , אמא לשבעה.

מתרגלת יוגה מגיל 17, יוגה ויניאסה, אשטנגה ויוגה נשית.
מורה למחול, תנועה, יוגה ויניאסה ויוגה נשית. מלמדת ומעבירה שיעורים לקבוצות, יחידות וסדנאות ברחבי הארץ.

בוגרת המסלול למחול ותנועה במכללת אורות; בוגרת מסלול הוראת היוגה במכללת אלימה; קורס אימון יוגה למתמודדות עם מחלת הסרטן, בהובלת שירה נהלוני וסיגל ביבר בווינגייט; וקורס היוגה הנשית של מירה ארצי פדן.

במהלך שנה ארוכה, עברתי תהליך מופלא עם יצחק מנדלברוד, תלמידהּ של פאולה גרבורג, שפיתח את שיטתה – התעמלות השרירים הטבעתיים והפך אותה לאומנות התנועה הטבעית של הגוף – “ההתעמלות של ריבונו של עולם” כדבריו.

בשנים האחרונות, אני מנהלת קליניקה, למודעות חיזוק ושיקום רצפת האגן ולבריאות האישה, בשילוב שיטת פאולה ומלווה נשים המתמודדות עם הסרטן דרך היוגה.
לאורך שנות ההוראה, אני מגלה, שהשילוב בין התנועה הטבעית לתנוחות היוגה, מאפשר מרחב לתנועה ייחודית, המגלה את היכולת לנוע באופן שאינו שיפוטי – ידוע מראש או נתון לכללים. שילוב מיוחד זה, בין ההתמסרות לידע פנימי, לתנוחה קשובה, לשכלול התנועה האישית, לבין התנועה המסורתית, זו הידועה מראש, מאפשרת הקשבה והתחשבות במעגל החיים של האישה – ובאורח פלא ומסקרן מובילה גם לריפוי עצמי.

בקליניקה, אני משלבת בין התנועה הטבעית לפי שיטת פאולה, לבין תנוחות היוגה הנשית ומאפשרת לכל מטופלת את האִימון המתאים לה, על פי אורח החיים האישי שלה.
אני חווה את היוגה והתנועה כמרחב המאפשר התבוננות פנימה, כנות, צמיחה והמון שקט בתוך מרוץ החיים.

כעת, בעזרת ה’, אני מגשימה חלום ומעבירה הלאה את השילוב המופלא של התנועה הטבעית עם היוגה הנשית כדרך לריפוי בקורס להכשרת מאפשרים