תנוחות שיווי משקל – לא מה שחשבת…

תנוחות שיווי משקל, מחזקות את שרירי הליבה והמייצבים, מפרקים ושרירים, כפות רגליים וידיים, מגבירות צפיפות עצם ומפחיתות כאבי גב.
מעבר לכך, תנוחות שיווי משקל, מחזקות בנו את היציבות והאיזון הרגשי ונותנות לנו את האפשרות להשתרשות וביטחון.

הקסם של תנוחות שיווי ממשקל 

שיווי משקל, מאפשר לנו למצוא את האיזון, בכל רגע מחדש. גם כשאיבדנו אותו – תמיד נוכל להתחדש שוב ושוב. זהו הקסם של מציאת האיזון, שיווי המשקל בחיינו.
אנו שומעות סביבנו וגם משתפות בעצמנו, את התסכול מכך, שאנו מאבדות את האיזון, או שאין לנו שיווי משקל.
אך האמת היא שאין דבר כזה.

האיזון ושיווי המשקל נמצא בנו תמיד

אורח החיים שלנו, רגשות, חוויות ותפיסות עולם, הִנם פרמטרים המשפיעים מאוד, על תחושת האיבוד, על חוסר האיזון.
כשאנו בוחרות לשמור על האיזון הפנימי שלנו, דרך דפוסי התנועה והיציבה, חיזוק שרירי הליבה והמייצבים, אנו מאפשרות לעצמנו, לחוות את האיזון בצורה נוכחת, בחיי היומיום שלנו.
במצב כזה, אנו לא נעות ונדות מכל רגש או משפט ששמענו, שמערער לנו את תחושת היציבות הגופנית והנפשית שלנו.

איזון – לגלות את התנועה הפנימית

ישנה תפיסה הרווחת, שתנוחות שיווי משקל, הן תנוחות ללא תנועה, ועל מנת למצוא את האיזון – עלינו לעמוד סטטיות.
אך האמת היא, שדווקא דרך תנוחות שיווי משקל, אפשר למצוא את התנועה הפנימית של מערכת הנשימה, שרירי הליבה והשרירים המייצבים.
תנועתם הפנימית של שרירים אלו, היא זו המאפשרת יציבות, איזון ומציאת שיווי המשקל גם בשעת סערה.

חשוב לתרגל תנוחות שיווי משקל, באותו המנח לאורך זמן, בכדי לחזק את השרירים ואת צפיפות העצם. לא חשוב פחות מכך, לתרגל תנוחות שיווי משקל, תוך כדי מעברי תנועה, על מנת לתרגל את מציאת האיזון תוך כדי שינוי – שזהו הדבר הקבוע בחיי אישה.

מתי מומלץ לתרגל שיווי משקל?

דווקא בזמנים בהם את מרגישה חוסר יציבות, איזון וחוסר שיווי המשקל, הם הזמנים בהם חשוב מאוד לתרגל תנוחות שיווי משקל.
הן יעזרו לך לחזור אל האיזון פנימי ולהתחדשות בתחושת היציבות הגופנית, שמשפיעה מאוד על יציבות רגשית.
בנוסף, בימים שלפני הווסת, בימי הווסת ובגיל המעבר, בהם יש פחות שיווי משקל פנימי ואנו פחות מאוזנות מבחינה הורמונלית. אלו הזמנים בהם מומלץ במיוחד לתרגל את שיווי המשקל.

תרגול שיווי משקל משמעותי בכל מהלך היום

ולא רק כשאנחנו מניחות מזרון לתרגל.

תחשבי על זה כך:

כמעט כל תנועה שלנו, מגייסת את היכולת שלנו למצוא את האיזון בגוף. העברות משקל הן דבר שבשגרה.
לכן, ככל שנהיה מודעות לכך, נעצים את איכות החיים שלנו ונחזק את הבריאות הגופנית והרגשית בהווה ובעתיד.

נסי במהלך היום להכניס תנוחות שיווי משקל תוך כדי התנהלותך:
לשטוף כלים, לתלות כביסה, לנעול נעליים ולצחצח שיניים, תוך כדי עמידה על רגל אחת.
הילדים הקטנים שבבית אוהבים להצטרף לתרגול תנוחות שיווי משקל וזוהי אפשרות לִזְמן משחק איתם.

והכי חשוב זכרי – החכמה היא לקום.

גם כשנראה לנו שאנו מאבדות את האיזון, חשוב לא לשקוע שם, כי החכמה היא להתגייס, לקום ולמצוא את האיזון מחדש כדי להמשיך הלאה…

 

 

 

שתפו

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

לשאלות על המאמר ניתן להשאיר תגובה ונענה בהקדם

פוסטים אחרונים

מתלבטים? אני מבין אתכם.

תרגישו בנח לשאיר פרטים, נשוחח ונתלבט יחד
נראה איך אפשר לעזור.